15 de jul. 2012

LA IMPORTÀNCIA DEL MÀRQUETING A LES PIMES

En la actualitat la majoria de pimes han d’assumir canvis, que corren gairebé a la velocitat de la llum. Aquests canvis tan ràpids fan que les petites i mitjanes empreses es quedin enrere, ja que els costos d’un departament de màrqueting propi son, per moltes d’elles, inassumibles.

Hi ha la tendència en pensar que les petites empreses no els hi cal una estratègia de màrqueting, i això és un greu error. Tota empresa, sigui gran o petita, ha d’emplear eines, tan internes com externes, que li permetin aconseguir el màxim de rendabilitat.

Tota empresa ha de:

  • plantejar-se uns objectius de màrqueting a curt i a llarg plaç
  • fer un anàlisis de la seva realitat tan interna com externa
  • elimitar bé el mercat i saber bé com volen se percebudes.
  • utilitzar bé els propis recursos
Moltes de les pimes no són conscients que tenir una bona estratègia de màrqueting, no tan sols ajuda a incrementar les vendes, sinó mantenir-se en un mercat que canvia constantment, fidelitzar els clients que cada dia reben més i més ofertes de la competència, i augmentar la cartera de clients gràcies a la imatge d’actualitat i modernitat que aconsegueix mitjançant les campanyes de Branding (Imatge Corporativa), entre d’altres.

És per totes aquestes raons que, dedicar un temps de la jornada laboral a planificar i executar accions de màrqueting, ajudarà a l’empresa a mantenir-se actualitzada d’acord amb les necessitats del mercat i a no caure en l’oblit de clients i potencials clients. Per començar aquí teniu com començar un pla de màrqueting

I vosaltres? Dediqueu temps al màrqueting de la vostra empresa?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada